Logo_Inclusia_transparante_achtergrond

Afronding Ramadan Campagne

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Met het komen van Eid el Fitr komt ook een einde aan de Ramadan Campagne die we ingezet hebben in samenwerking met de NTS om zoveel mogelijk mensen informatie te geven over de Donorwet en wat deze voor hun betekent.

Onze voorlichters zijn het land ingetrokken om in samenwerking met moskeeën en zelforganisaties 90 informatiebijeenkomsten te organiseren waarin uitleg is gegeven over hoe registreren werkt en welke keuzes je kan maken. We hebben gezien dat er nog best veel mensen zijn die zich niet bewust waren van het ingaan van de wet en dat ze, wanneer ze geen keuze maken, met geen bezwaar in het register komen.

Voor Inclusia is het belangrijk dat mensen gelijkwaardig toegang hebben tot informatie en dat ze een bewuste keuze kunnen maken hoe ze in het register komen te staan.

Met de campagne hebben we meer dan 13.000 mensen bereikt. Omdat dit nog steeds maar een klein deel van de te bereiken doelgroepen is sluiten we deze campagne af met het online zetten van 3 opgenomen gesprekken over het donor register waarin voorlichters in gesprek zijn gegaan met sleutelpersonen over waarom en hoe te regisreren.

Hieronder kunt u de verschillende opnames bekijken:

De Arabische versie: https://youtu.be/DQqKKcJisNM

De Turkse versie: https://youtu.be/jdKfg6A_dJs

De Tamazigt versie: https://youtu.be/5q2RfUkpKKU

Deze gesprekken zullen we sociale media verspreiden om nog meer mensen bewust te maken van het belang om een eigen keuze te registreren in het donorregister.

Voor meer informatie kunt u terecht op : donorregister.nl

Contact formulier